top of page

Novoroční copyvzetí aneb Jak se odblokovat

Asi jste si všimli, že se tady dlouho nic nedělo. Co dělat, když má blog tvůrčí blok? Můj oblíbený spisovatelský mág René Nekuda doporučuje na svém webu nakopávací Spisovatelské rozcvičky.

Mě k vybuzení z tvůrčí letargie přimělo něco docela jiného – a sice oslava zimního Slunovratu Na střeše, pobyt na horách a neochota se pořádně vyležet. Kombinace všeho způsobila, že jsem přišla o hlas. Což v bujaré silvestrovské společnosti není zrovna nejlepší kredit. Čím víc jsem chtěla něco vyprávět a přispívat k zábavě, tím zbytečnější jsem si připadala. Z toho komunikačního přetlaku se zrodil dnešní blog:)

Často si čtu všemožné cedule a návody. Vždycky si představuju, že pisatel stojí vedle mě a říká například "Z technických důvodů zavřeno" nebo "Zákaz kouření". Že jste nic takového z ničích úst ještě neslyšeli? Správně. Pokud nechcete působit jako anachron, tedy jako člověk lpící na starých časech a nepatřící do své doby, pište tak, jako byste to skutečně říkali. Mají-li vám lidé rozumět, vysvětlete také, proč chcete, aby něco (ne)dělali...

Který z textů vás spíš přiměje změnit své splachovací návyky?

  • Neplýtvejte vodou!

  • Na jedno spláchnutí se spotřebuje až 10 litrů vody. Pokud stisknete tlačítko STOP, více než polovinu ušetříte. Pomozte nám prosím omezit plýtvání pitnou vodou!

A jak na obligátní ZÁKAZ KOUŘENÍ? Třeba takhle:

... akorát bez těch chybějících čárek v souvětí, prosím :)

Mimochodem, když se budete potřebovat tvořivě odblokovat a nebudete zrovna u počítače, vyzkoušejte mojí originální offline variantu spisovatelské rozcvičky.

Vemte si do ruky libovolnou knížku - v mém případě na mě z knihovny zamrkal Nový akademický slovník cizích slov; otevřete jí na straně 50 (nebo na kolik se zrovna ten den cítíte…) a vyberte si náhodné slovo, na které vám jako první padne zrak. Vaším úkolem bude vymyslet hezký, čtivý text, kam zcela přirozeně a nenápadně dané slovo vpašujete.

Poznáte, co jsem si ze slovníku vylosovala já? ;o)

Featued Posts 
Recent Posts 
AUTOR BLOGU:
Mirka Veselá
bottom of page